Moja „magiczna” rehabilitacja – liny i kołowrotki

Agata Krokosz: Co ma na celu praca obu rąk z licznymi ćwiczeniami m. in. ze sznurem na każdą dłoń  i każdy palec, poruszaniu obu rąk za pomocą kołowrotków?

 
Rafał: Każdy człowiek w trakcie rozwoju embrionalnego w pewnym momencie osiąga zdolność ruchową. Ponieważ jest „zamknięty” w macicy, więc w grę nie wchodzą ruchy globalne (przynajmniej początkowo). Wobec tego dziecko wykonuje te ruchy, które są dla niego możliwe. Ponieważ nogi są małe i słabe , to pozostają tylko trzy strefy ruchu. Jest to: przegub dłoni (lewa, prawa), przegub szyi – głowa (nos, oczy, uszy, usta, język) jako punkty kluczowe.
Wszystkie wyżej wymienione strefy ruchów podlegają ciągłej stymulacji biernej oraz czynnej. Dziecko dokonuje olbrzymiej liczby ruchów rękoma dotykając i chwytając się nimi nawzajem. Podobną strukturę ma dotykanie głowy – zwłaszcza punktów kluczowych (nos, usta, język, uszy, oczy).

Dodaj komentarz