Robot w moim domu

Czy jesteśmy przygotowani na przyjęcie do swoich domów robota personalnego? Wydaje mi się, że chyba jeszcze nie. Cały czas mam przed oczami sceny z filmu „Ja Robot”, gdzie nie wyglądało to  różowo.

Na portalu press.pl opisano ostatnio projekt realizowany przez studio Kudos oraz stacje telewizyjne AMC i Channel 4, pod nazwą „Humanos”. Serial ten został w bardzo specyficzny sposób zareklamowany. Stworzono stronę internetową http://www.personasynthetics.com/, która ma imitować prawdziwą witrynę firmy zajmującej się robotami osobistymi. Na ebay-u pojawiła się wersja kobieca lub męska (oczywiście „Bidding has ended on this item.”  - czyli licytacja zakończona). Profil firmy sprzedającej roboty można znaleźć na Facebook-u, czy Tweeterze.
Akcja reklamowa wydawała się na tyle realna, że mało kto domyślał się, że chodzi o promocję serialu, a nie o rzeczywistą sprzedaż robotów. Wzbudziła przy tym sporo kontrowersji i dyskusji. 
Ja wiem na pewno. Nie jestem gotowa na robota w moim domu.

Odpowiedz

CAPTCHA
CAPTCHA to test sprawdzający, mający na celu ograniczenie aktywności spambotów.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.


Projekt: Agata Krokosz, Krzysztof Groń, Krzysztof Młynarski, Mateusz Sobejko, Zespół Studentów IDIKS.